torsdag 28 februari 2008

Efter en lång dag.....

Är det äntligen dags att sitta ner en stund o "slappa" vid datan.

Började jobba klockan 0700 imorse och jobbade till 14.00. Hem o promenad med hundarna sedan hämta yngste sonen i skolan för att åka till gymet i Stenkullen. Trodde att man skulle ha fyllt 16 år för att kunna börja på gym men på Sportcentrum är det så att det året man fyller 14, i sällskap av vuxen, så får man börja med lätt styrketräning. Han fick en introduktion och jag ska börja på måndag. Har ett tio kort sedan länge men inte använd det så nu ska sonen o jag träna 2 ggr i veckan är det tänkt.

När jag kom hem då var det matlagningsdags sedan bakade jag två vaniljkakor för jag har fredagsfikat på jobbet imorgon och nu är det bloggdags.

Har kollat lite på Stämpelsnack efter Stämpelbodens tävling hur jag ligger till och det är ju klart att det finns många kanon fina bidrag så chansen är lite att få ett pris. 3 mars är det slut röstat så då får vi se.


Här nedan får ni receptet på vaniljkakan , den är väldig omtyckt här hemma.
Sockerkaka med vanilj.
3 ägg vispas med
3 dl socker, häll sedan i
1 dl kokande vatten och blanda i
3 dl vetemjöl blandat med
2 tsk bakpulver
i rundform som är smort och bröad .
i ugnen 200 grader ca 40 min. lägg på folie de sista minuterna annars blir det lätt svart.
När kakan har svalnat delar den i mitten och då gör ni fyllningen

Koka smöret o mjölken häftigt ca 2 min. Ta kastrullen från värmen och vispa ner vaniljsockret.

Dränk in båda bottnarna med vaniljmölken. Lägg på varandra . Helst i kylskåpet över natten.
Garnera med florsocker.

fyllning
125 gram smör
1 dl mjölk
4 msk vaniljsocker


garnering
florsocker


Lycka till!!


Berätta gärna vad ni tyckte om den.




Inga kommentarer: