lördag 9 februari 2008

Vilken underbar dag.

Man blir så glad när man kommer ut och det känns som om våren är här. Solen skiner, fåglarna kvittrar.
Tog på mig promenadskorna och sedan tog hundarna o jag en härlig lång promenad genom något blöta stigar i skogen, förbi Pålstorpscafé, vilket tyvärr är stängd, att kunna sitta o ta en fika under eken och titta ut över blommande ängar o kossor är inget man gör varje dag
När vi kom hem igen var det så skönt att jag tog fram trädgårdsredskapen och rensade lite ogräs. Hittade många knoppar som tittade fram, även pionerna har börjat växa. Hoppas inte att vintern kommer med frost för då kanske man inte får se knopparna bli blommor. Titta o njut av några bilder jag tog idag.


Undrar vem som har pinkat här??



Visst är det vackert i vår natur.



Kossorna utan Pålstorps café.

Pålstorpscafé och eken utanför.

Blöt i skogen och skitiga hundar.

Nu är vi hungriga.



Titta vad som tittar fram.





1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen härliga bilder!! Tyvärr kom jag inte ut i det fina vädret idag. Gjorde färdigt ett kort som jag skulle ge till en vän, vars fest jag skulle till idag. Var också med och hjälpte till på en kurs på Stämpelboden. Började på två sidor till Theo`s album. Funderar på att också vara med på korttävlingen (Stämpelboden) , vet ej vilket motiv jag ska välja bara.
Kram Anita