tisdag 21 juli 2009

Semester/Vakantie/Holiday

Nu har jag semester i 3 veckor och ska försöka använda varenda sekund till att göra det jag har tänkt och det är bland annat scrappa.
Just nu håller jag på med några foto från trädgården, lavendel, äppelträdet med bild från de första äpplen och flädern. Eftersom jag flyttar snart är det kul att ha med mig det som minne./
Now i have 3 weeks holiday and going to try to use every secund, there is a lot to do. First out is a LO with picture of my Lavendel.
Because i am moving out from this house i like to have some memory with me.
Also the appletree with the first apples "Aroma" and one LO with a picture from the elder (Vlier in nederlands)

Först ut LO Lavendel " Lavandula angustifolia"

Har inte bestämd mig om jag ska ha med mer grönt på LO,n för det är mycket olika rosa, lila kulörer. Haven,t desided yet if it needs more green on the LO because there are a lot av pink colours on it. But you will see when it is ready.

Ni får se när det blir klart.

Sedan blir det en LO med äppelträdet på. Then the appletree.



Äppelsorten är Aroma, fick det här trädet av alla grannar när vi flyttade hit och först efter 5 år gav det de första äpplen och så goda de är.We become this appletree from our neighbours when we moved in to the house.

Sedan får det blir flädern.

See you. Have a nice day.


1 kommentar:

Maria sa...

Det blir fina lo det och vilken fantastisk lavendel du har.
Njut av din semester varje sekund. Vädret kanske skulle vara lite bättre men å andra sidan är det ju scrapväder:)

KraM