torsdag 9 oktober 2008

Kan inte låta bli.


Kan inte låta bli att blogga. Har en del att göra på pysselbordet och sätter man sig väl bakom datan ja då fastnar man där. Man kollar bloggvänner och hittar så mycket inspiration så jag skulle behöva ta en vecka semester för att bara pyssla, men tyvärr semester dagarna är slut för i år så bloggar lite då och då och visar vad jag har hunnit med.

Självklart hittade man mycket att titta på Partille mässan och fram för allt vid Stämpelbodens inspirationsbord. Där fanns Mariante, Anita och Yoree (deras adresser hittar ni i länklistan till höger) och visade oss sina konstnärligheter.
Den nivån kommer man ju aldrig upp till:)

Här nedan visar jag det jag har hunnit med .

Först ett kort som jag har gjort till min pappa och hans fru som firar 30 årig bröllopsdag snart.
Tyvärr blev det lite mörkt vid fotograferingen. Har använd brun cardstock med vit kärna och filat lite. Sedan ett papper från Dream Street Papers LLC -Rue Old Fashioned-.Klockan är en stämpel från Paper Maze. J&C är alphabet charms från making memories, några rhinestones från kaiserscraft. Siffror är grungeboard.



För detta kort har jag använd mig av M&F Board som jag köpte på mässan hos Stämpelboden.
Man lägger pappret där man vill vika det o drar med "Bone Folder" och vips så har man en snygg kant att vika.
Ska ta ett foto på den så ni ser vad jag menar.




På insidan av kortet ser ni senaste stämpeln "Swirl" från Stämpelboden.

Sedan ett kort med tuffen tjejen från Stämpelboden

Brun cardstock med vit kärna. Papper från Kaisercraft Grunge.

Sedan ett flyttkort till en som har flyttat från villa till lägenhet.
Fågelholken är från Stämpelboden.
Kommer tyvärr inte ihåg vad pappret heter men det är köpt hos Stämpelboden.


Sist ett kort med Stämpelbodens lilla Nalle.


Det var allt för idag.

Lämna gärna ett avtryck, det är alltid roligt att se vem som har varit o hälsat på.



5 kommentarer:

www.mariante.se sa...

Jag har varit här såklart!
Fina alster av kreativa älgen!
Kram på dej!

Anonym sa...

Nu ska du inte vara så blygsam, det avråder jag på det bestämdaste.
Så många fina saker du gjort. Kortet till dina föräldrar tycker jag speciellt om.
Visst är den bra den där mojängen -vad det nu var den hette - som man viker korten i.
Ha det gott Christine!

Anonym sa...

Så mycket snyggt ,kul att du ändå hinner med trots att du arbetar med det andra sidojobbet på skolan :-)))))
Kramen Damen Puck

Anonym sa...

Fina alster. Gillar framför allt "flyttkortet"!

www.mariante.se sa...

hör du inte hur jag ylar i min ensamhet .....
Omman ylar har jag hört att man får sällskap av alla andra skrappare i grannskapet...
*yyyyllllll*